Cilde Urfa’nın acı pul biberi, mideye hardal, depresyona avokado,
tansiyona muz iyi geliyor. Hamsi, omega-3 yağı zenginliğiyle kolesterol
seviyesini düşürüyor, kanın pıhtılaşmasını önleyerek damar tıkanıklığı,
kalp krizi, felç geçirme riskini düşürüyor.Tahıl, sebze ve meyvelerde
bulunan çeşitli maddeler ve vitaminlerin, depresyondan tansiyona birçok
hastalığa iyi geldiği belirtilirken, bunların kaynağı doğa, bir eczane olarak
nitelendirildi. Urfa’nın acı pul biberinin cilde yararlı ve teni
güzelleştiren maddeler içerdiğini, ilaçta aspirin neyse, yiyecekler
içinde elmanın da o olduğunu belirten Londra Üniversitesi uzmanları, bu
düşünceyle doğal savaş programı hazırladı. Program, hangi hastalığa
karşı neler yenmesi gerektiği konusunda rehberlik ediyor.
Depresyona avokado
Uzmanlar, sindirimi çok rahat olan avokadoyu, özellikle bebeklerin
ilk maması olarak tavsiye ediyorlar. Bu meyvenin içerdiği E vitamini,
kalbe iyi gelirken, yüksek potasyumu depresyona sebep olan uyuşukluluğu
engelliyor. Ama yağ oranı bir çikolata kadar yüksek olduğu için
zayıflamak isteyenlere önerilmiyor. Uzmanlara göre, çikolatanın da
doğal bir antidepresan görevi bulunuyor. Elmanın ve kepekli ekmeğin de
dozu aşılmadığı sürece idrar söktürücü özelliğe sahip bulunduğunu
belirten uzmanlara göre, aynı alanda olumlu etkileri bulunuyor. Sistit
hastalığına karşı da kuşkonmaz tavsiye ediliyor.
Alerjiye kayısı
Kayısının içindeki betakarotene adlı madde, hücrelere saldıran
molekülleri kontrol altına alarak, kanseri önlüyor. Kuru kayısıya rengi
bozulmasın diye eklenen sülfürdioksit de, astım gibi alerjilere iyi
geliyor. Basur tedavisinde fazlası kullanılmadıkça Hindistan cevizinin
iyi bir tedavi yöntemi olduğu uzmanlarca belirtiliyor. Cynarine adlı
madde sayesinde en sert yiyeceklerin dahi sindirimine yardımcı olan
enginar, karaciğer hastalarının yanı sıra romatizma, arterit ve gut
hastalığına yakalananlarla, hamilelere tavsiye ediliyor.Tansiyona muz
Yüksek miktarda karbonhidrat içeren ve zengin bir potasyum kaynağı
olan muz, kalbin düzenli olarak çalışmasını ve tansiyonun düzenli
olmasını sağlıyor. Rezene ve tahıl da aynı amaca hizmet veriyor.
İçindeki kalsiyum ve potasyum gibi mineraller ile B vitamininin vücuda
direnç kazandırdığı arpayla ilgili ABD’de yapılan bir araştırma, 6 ay
boyunca her gün bu çeşit üründen tüketilmesinin, kolesterol oranını
yüzde 15 düşürdüğünü kanıtladı. Kilo kaybına karşı ise çikolatalı
puding öneriliyor. İngiliz Sağlık Bakanlığı, kilo kaybı sorunu
olanların günde 3 kez 1 hafta boyunca puding yemesini tavsiye ediyor.
Günde 2 top vanilyalı dondurma tüketimi ise vücudun günlük protein
ihtiyacının yüzde 20’sini karşılıyor. |